3 تکنیک برای اولین تماس در بازاریابی تلفنی


از آنجا که در کسب و کار فروشنده با مشتریان در ارتباط است قطعا هر چقدر هم که شما خدمات خوبی ارائه دهید ، باز هم افرادی پیدا می شوند که از شما ناراضی باشند.  


1395 / 06 / 11 0 549

 

3 تکنیک برای اولین تماس در بازاریابی تلفنی

 

ازآنجاکه در کسب‌وکار فروشنده با مشتریان در ارتباط است قطعاً هرچقدر هم که شما خدمات خوبی ارائه دهید ، بازهم افرادی پیدا می‌شوند که از شما ناراضی باشند.  شما باید خدمات عالی به مشتری ارائه دهید در این میان گاه‌گاهی به شما اعتراضاتی می‌شود این اعتراضات همانند یک شمشیر دولپه می‌تواند هم‌کسب و کار شمارا نابود کند هم در خدمت کسب‌وکار شما باشد.

زمانی که مشتری به شما اعتراض می‌کند، شما باید هنر خود را به نمایش بگذارید ، و با استفاده مناسب از هنر پاسخگویی به اعتراضات مشتریان ، نه‌تنها آن مشتری را به کسب‌وکارتان وفادار می‌کنید بلکه آن مشتری برای شما مشتریان جدید جذب خواهد نمود. برقراری تماس تلفنی برای بسیاری از افراد یکی از سخت‌ترین کارها است.

به‌خصوص اگر فرد مقابل را نشناسیم و همچنین بخواهیم به او چیزی بفروشیم. بسیاری از بازاریابان تلفنی مهارت کافی در برقراری ارتباط از طریق تلفن را ندارند و فروش‌های بسیاری را از دست می‌دهند. باید بدانید در ارتباطات روزمره 55 درصد پیام‌هایی که ما از مردم دریافت می‌کنیم از زبان بدن (حرکات دست‌وپا، حالت چهره، نحوه نشستن یا ایستادن و ...) آن‌هاست؛ 38 درصد پیام‌ها از لحن و طنین صدا است و 7 درصد پیام‌ها از کلماتی است که آن‌ها می‌گویند. در بازاریابی تلفنی روش پاسخگویی به این اعتراضات با توجه به اینکه فقط می‌توانیم از تلفن و عامل صدا استفاده کنیم، متفاوت است.

 

 

                  این مطلب را از دست ندهید: 5 راز برای نگرس مثبت در فروش

 

اگر قرار است برای بار اول با فرد و یا شرکتی تماس بگیرید بهتر است این سه نکته را رعایت کنید:

.1مزاحم نشوید: اولین اعتراض در بازاریابی تلفنی این است که فرد می گویدکار دارم بعد تماس بگیرید. بسیاری از بازاریابان تلفنی فکر می کنند که باید همه چیز را ظرف 10 ثانیه بیان کنند وگرنه مشتری تلفن را قطع می کند، در ابتدا خود را معرفی کنید. آهسته پیش بروید! بپرسید: آیا زمان مناسبی برای مکالمه است؟ اگر پاسخ مشتری منفی بود، از او بپرسید کی می توانی دوباره تماس بگیرید؟ وقتی مردم اختیار این را دارند که خودشان زمانی را تعیین کنند، حتی اگر نسبت به قصد و نیت شما تردید داشته باشند، احساس راحتی بیشتری میکنند.

در اولین ارتباط با مشتری بهتر است از روش های غیر مستقیم بازاریابی (ایمیل، فکس و ...) استفاده کنیم و بعد ارتباط تلفنی برقرار نماییم.

 

2.خودمان تماس می گیریم: اگر مشتری چنین پاسخی بدهد در واقع برداشت او از تماس این است که در صحبت های شما چیز با ارزشی نبود دیگر تماس نمیگیریم؛ معمولا" موقعی می گویند خودمان تماس می گیریم که برای فرد پیشنهادمان جذاب نیست. یکی از کارهای تیم بازاریابی طراحی مرتب پیشنهادات جذاب است. اگر کسی گفت خودمان تماس میگیریم می توانیم از او اجازه ارسال مطالب را بگیریم، اگر محترمانه بگوییم معمولا" می پذیرد. مثلا" می گوییم اجازه دهید گاهی به شما پیام بدهیم شاید پیشنهادات جذابتری داشته باشیم.

 

3.تصمیم گیرنده من نیستم: در صورتی که این جواب را دریافت کردید باید بدانید که تماس شما بدون نتیجه خواهد بود زیرا قبل از رسیدن به این مرحله از فردی که پاسخگوی تماس ما بوده باید بپرسیم که می خواهیم با مسئول سفارشات و ... صحبت کنیم و توضیحات اصلی را برای شخصی ارائه دهیم که مسئولیت تصمیم گیری با خودش باشد. مطمئن شوید با شخص مناسبی صحبت می کنید. معمولا بازاریابان برای فرار از دردسر و مکالمات سخت با افرادی صحبت می کنند که قدرت تصمیم گیری ندارند و با این کار وقت خود را تلف می کنند.

 

نکته ای که در همه تماس های تلفنی باید مد نظر داشته باشید این است که همواره یک قلم و کاغذ یادداشت در دسترس خود داشته باشید و نکات مهم مربوط به مکالمه (اسم فرد، یا سوالی که دارد و...) را یادداشت نمایید.


نظرات