چگونه با پیشنهاد‌هایمان مشتریان را شوکه کنیم؟


اگر بازاریاب و فروشنده هستید این یادتان باشد که در حرفه و کسب‌وکارتان دودسته از انسان‌ها بسیار اثرگذارتر از بقیه هستند: یک دسته مشتریان و گروه دیگر رقبا.

 

1395 / 06 / 12 0 317

 

چگونه با پیشنهاد‌هایمان مشتریان را شوکه کنیم؟!

 

اگر بازاریاب و فروشنده هستید این یادتان باشد که در حرفه و کسب‌وکارتان دودسته از انسان‌ها بسیار اثرگذارتر از بقیه هستند: یک دسته مشتریان و گروه دیگر رقبا.

 

پس هرروز قبل از شروع کارتان این دو سؤال را از خود بپرسید:

1- مشتری من کیست و چه می‌خواهد؟

2- رقیب من کیست و چه می‌کند؟

 

جلب مشتري هدف ماست و رقيب مانع رسيدن به اين هدف است. روزمان را با طرح اين دو سؤال و باهدف شروع و براي رسيدن به آن برنامه‌ریزی كنيم. تصور نكنيد اگر پاسخ اين سؤال‌ها را پيدا كرديد، می‌توانید با اين جواب‌ها یک‌عمر کسب‌وکار بی‌دغدغه داشته باشيد. خير، دنيا در حال تغيير است. لذا سليقه، ذائقه، قدرت مالي و … مشتري هم عوض می‌شود. رقبا هم دستخوش تغييرات فراوان هستند. پس اين سؤال‌ها تا آخر عمر همراه ما هستند، بنابراين هرروز آن‌ها را از خود بپرسيد.

 

                                                                                        این مطلب را از دست ندهید:5 راز برای نگرش مثبت در فروش

 

یکی از راهکارهای مهم در جلب مشتری ارائه پیشنهاد‌ها است که باید متناسب بازمان و شرایط تغییر کند.

 

در بازاریابی حضوری و تلفنی، اگر بعد از به‌کارگیری تمام تکنیک‌های بازاریابی بازهم احساس کردید مشتری برای خرید، مردد است به او پیشنهاد‌هایی درازای خریدش بدهید؛ اما پیشنهاد‌ها برای اینکه مشتری را شوکه کند و تأثیر برانگیز باشد، باید دارای ویژگی‌هایی باشد.

 

مثلاً یک شرکت فروشگاه اینترنتی حدود 3 میلیارد تومان در روز فروش دارد و بخش عمده این فروش فقط از یک راهکار و ایده کوچک آن مجموعه، یعنی از یک پیشنهاد شگفت‌انگیز است. مثلاً فقط امروز می‌توانید از 30% تخفیف بهره‌مند شوید؛ بنابراین کار یک فروشنده خوب این است که مرتباً به مشتری پیشنهاد ویژه دهد.

 

پیشنهاد ویژه می‌تواند سه نوع باشد:

 

1 – محدودیت زمانی: اگر در پیشنهادتان تخفیفی در نظر می‌گیرید، حتماً باید با ذکر تاریخ و ساعت باشد. مثلاً باید بگویید این محصول تا ساعت 8 امشب 20% تخفیف دارد.

 

2 – محدودیت تعدادی: برای مشتری تعداد مشخص کنید. مثلاً به مشتری بگویید اگر 50 عدد از این محصول خریداری کنید، این هدیه یا این میزان تخفیف به شما تعلق می‌گیرد. یا اگر از یک مبلغ مشخص به بالا خریداری کنید این درصد تخفیف شامل حالتان می‌شود.

 

3 – ارائه تدریجی مزایا: هیچ‌وقت درفروش، همه تخفیف و پیشنهاد خود را در یک مورد جمع‌آوری نکنید و هرگز پیشنهاد‌ها ویژه را یک‌باره به مشتری ندهید بلکه به‌صورت تدریجی آن‌ها را عنوان کنید. مثلاً برای دوست یا عزیزی می‌خواهید یک هدیه بگیرید به قیمت 1/000/000 تومان، این پول را می‌توانید به چند قسمت تقسیم کنید و چند هدیه برای آن شخص بخرید. یک هدیه 200/000 تومانی و یک هدیه 500/000 تومانی و یک 300/000 تومانی. یا اینکه همان پول را فقط برای خرید یک هدیه صرف کنید، می‌بینید که وقتی سه هدیه به دوستتان در سه مرحله می‌دهید چقدر می‌توانید او را خوشحال‌تر کنید و حس خوب ایجاد کنید.

 

                                                               این مطلب را از دست ندهید:5 گام برای آنهایی که می خواهند فروش موفق داشته باشند

 

فروشندگي در دنياي كنوني فعاليتي دشوار است و برای برنده شدن در این فضای رقابتی باید خود را بادانش نو مجهز کنید و تا می‌توانید برای موفقیت هر چه بیشتر خود خلاقیت به خرج دهید. در کسب‌وکار، نقدینگی خیلی مهم است، تخفیف دادن غیرحرفه‌ای‌ترین کار فروشندگان است زیرا هیچ خلاقیتی در این روش وجود ندارد.

 

                                                              این مطلب را از دست ندهید: فروش به سبک درخت گیلاس

 

 

این مقاله مختصری از کارگاه شطرنج فروش موسسه روزنه نگاه است.

 


نظرات