4 مرحله که بازاریابی تلفنی را به فروش می‌چسباند.


ممکن است برای شما هم پیش‌آمده باشد که در یک جلسه خصوصی یا محل کار حضور دارید و تلفن شما شروع به زنگ خوردن می‌کند و کسی که پشت خط است بدون پرسیدن و یا در نظر گرفتن شرایط شما شروع به توضیح دادن درباره محصول خود می‌کند و برای شما ایجاد مزاحمت می‌نماید؛


1395 / 06 / 13 0 498

 

چهار مرحله که بازاریابی تلفنی را به فروش می‌چسباند.

 

ممکن است برای شما هم پیش‌آمده باشد که در یک جلسه خصوصی یا محل کار حضور دارید و تلفن شما شروع به زنگ خوردن می‌کند و کسی که پشت خط است بدون پرسیدن و یا در نظر گرفتن شرایط شما شروع به توضیح دادن درباره محصول خود می‌کند و برای شما ایجاد مزاحمت می‌نماید؛ بازاریابی و فروش تلفنی یکی از ابزارهای رایج بازاریابی و فروش است که شرکت‌های پرقدرت برای رونق بخشیدن به فروش خود قادرند به بهترین نحو از این ابزار کارآمد بیشترین سود را کسب کنند. یکی از دلایل استفاده از این روش کم‌هزینه بودن این نوع تبلیغات است؛ اما متأسفانه در برخی موارد بعضی از شرکت‌ها با استخدام افراد غیرحرفه‌ای که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند برای مشتریان خود ایجاد مزاحمت می‌کنند و بجای فروش محصول نتیجه معکوس دریافت می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که با بازاریابی تلفنی به‌تنهایی نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد و بهتر است با رسانه‌ها و تبلیغات دیگر ترکیب شود. مثلاً" می‌توانید برای طرف مقابل یک ایمیل بفرستید یا دورنگار کنید و بعد تماس بگیرید و درخواست کنید که مطلب را باهم چک کنید. بعدازاین مراحل قرار ملاقات گذاشتن خیلی مهم است. شرکت‌های بزرگ بعد از یک سال  استفاده از چنین سیستمی به یک روش کلی دست پیدا می‌کنند که بهترین حالت ارتباط با مشتری و فروش است.

 

                                   این مطلب را از دست ندهید:5 گام برای آنهایی که می خواهند فروش موفق داشته باشند

 

این چهار مرحله به شما کمک می‌کند که درصد فروشتان در بازاریابی تلفنی رشد کند:

1. در بازاریابی تلفنی بهتر است اولین ارتباط غیرمستقیم باشد و  در آن‌یک سری پیشنهاد‌ها بدون ریسک به مشتری می‌دهیم. (ترجیحاً" از طریق پیام یا تلگرام و...) هدفمان شناسایی علاقه‌مندان و مشخص کردن بازار هدف است؛ اولین ارتباط می‌تواند از طریق ایمیل و دورنگار باشد. فاصله زمانی حتماً" رعایت شود اصل این است که فاصله زمانی اولین تماس‌ها باید کم باشد برای اینکه فرد یادش بماند و تماس‌های بعدی بافاصله باشد.

 

2. در تماس دوم ارتباط تلفنی باشد و اطلاعات بیشتری می‌دهیم. در تماس سوم اطلاعات محصول را ارائه می‌کنیم از طریق دورنگار و ... . بعد از تماس چهارم به بعد یک پیشنهاد ویژه می‌دهیم.

 

3. یک روز مانده به پایان مهلت پیشنهاد ویژه تماس می‌گیریم جهت یادآوری؛

 

4. اگر بعد از تماس هفتم فرد نخرید از او بپرسید که آیا فرد دیگری را می‌تواند به ما معرفی کند که خدمات ما برایش مناسب باشد؟

 

                                  این مطلب را از دست ندهید: 3 تکنیک برای اولین تماس در بازاریابی تلفنی

 

پیشنهاد ویژه چیست؟ درفروش محصول یا خدمات یک مزیت برای مشتری قائل می‌شویم در کنار یک محدودیت. مثلاً" یک هدیه می‌گیرید درصورتی‌که تا زمان x خرید کنید.

یکی از اشتباهات فروشندگان حرفه‌ای اصرار به خرید است. باید پیگیری کنیم نه اصرار. اصرار تماسی است که قصد فروش داریم و حس بدی ایجاد می‌کند، پیگیری تماسی است که در آن حتماً" اطلاعات مفیدی وجود دارد و ممکن است در پایان درخواست خرید بدهیم.

 

اگر در کارتان از کاتالوگ و تراکت استفاده کردید و کسی گفت که تا حالا کاتالوگ را ندیده و ... هیچ‌وقت نگویید وقت بگذارید و بخوانید. بگویید اصلاً" کاتالوگ را رها کنید من یک ایمیل می‌فرستم که  چند جمله است و خلاصه آن کاتالوگ، می‌توانید مطالعه کنید. یا یک sms می‌دهیم که نکته اصلی آن کاتالوگ است.

 

 

 


نظرات