کارگاه سیستم سازی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار


مخاطب: مدیران، مدیران ارشد و کارشناسان مؤثر در واحدهای سازمانی و شرکت ها

مدت : ۲روز معادل۱۶ساعت

مدرس: عباس نقیبی

زمان برگزاری: 2 و 3 اسفند(پنجشنبه و جمعه)

ساعت: 10 الی 19

سرمایه گذاری شما: 790/000 تومان+ پذیرایی و ناهار

محتوای کلی دوره بشرح ذیل است :

1. اهمیت وضرورت سیستم مدیریت

2.  مفاهیم سیستم ، سیستم مدیریت وسیستمی کارکردن

3.  مفاهیم چرخه دمینگ در مدیریت

4.  مفاهیم واهمیت نگرش فرآیند

5.  چرخه مدیریت فرآیند شامل :

الف - شناسایی فرآیندها

ب- تجزیه وتحلیل فرآیندها

ج - بازنگری در طراحی فرآیندها ( مدلسازی)

د- استقرار واجرای فرآیندها

س - پایش واندازه گیری فرآیندها

ش - هدف گذاری وبهبود فرآیندها

 

سیستم سازی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار یک تکنیک ارزنده و علمی برای نظارت برنحوه انجام کارها است. همۀ سازمانها اعم از دولتی و خصوصی، تولیدی و خدماتی به منظور حصول اطمینان از نتایج سازگار و بهره مندی از فرصت های بهبود انجام می شود.

 هرچه که زمان به جلو می رود، اهمیت و لزوم پرداختن به این موضوع بیشتر و بیشتر می شود. سازمانهای ذکر شده با هدف ارائه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتریان ایجاد می شوند؛ مشتریان سازمان ها نیز متنوع بوده و نیازها و انتظارات ایشان هم پیوسته درحال تغییراست. ازطرف دیگر روز به روز تعداد رقبا درعرصه فعالیت های اقتصادی بیشتر می شود، بنگاههای اقتصادی و صاحبان کسب وکارهم سعی می کنند که با بکارگرفتن ترفندها وتکنیک های مختلف از رقبا پیشی بگیرند.

اینجاست که بحث رقابت و ماندگاری درعرصه اقتصادی به طور جدی مورد توجه قرارمی گیرد. مهمتر اینکه سازمانهای امروزی اصولا با محدودیت منابع روبرو هستند لذا بایستی تکنیک و روش­هایی را برای اداره امور کسب و کارشان به کار بگیرند که بتوانند محصولات و خدمات با کیفیت را با صرف حداقل منابع دراختیارمشتریان قرارداده و در بازار رقابتی هم دوام بیاورند.

چه باید کرد ؟

چاره چیست ؟

 

سازمانها باید به این باور برسند که برای ماندن در عرصه رقابت های اقتصادی بحث بهبود، نوآوری، تحول وخلاقیت را سرلوحه فعایت های خود قراردهند. برای رسیدن به این مهم موضوع سیستم­سازی و مدیریت فرآیندها چندسالی هست که مورد توجه قرار گرفته و البته آن گونه که باید مفاهیم فرآیند و فرآیندنگری درک و به اجرا گذاشته نشده است.

سیستم­سازی و مدیریت فرآیندها می تواند بعنوان یک تکنیک ارزنده وکاربردی چاره سازباشد، مشروط برآنکه مفاهیم آن به­درستی درک شده و به روش اصولی مورد استفاده قرارگیرد. در این دوره آموزشی 24 ساعته مبحث مفاهیم فرآیند و نگرش فرآیندی و همچنین چرخه مدیریت فرآیندها ( شناسایی فرآیندها، تجزیه وتحلیل فرآیندها، طراحی مجدد فرآیندها،اجرای فرآیندها، پایش واندازه گیری فرآیندها) بطور کاملا کاربردی وهمراه با کارگاههای تخصصی ارائه می گردد.

این دوره آموزشی حاصل بیش از 25 سال تجربه در زمینه طرح­ریزی، استقرار و اجرای سیستم مدیریت کیفیت و همچنین فرآیندهای سازمانی بوده که به جرأت می توان گفت که فراگیران بعد از شرکت دراین دوره وکسب توانمندی های لازم می توانند تحولات اساسی را درسازمان خود رقم بزنند.

 


زمان شرکت در این دوره به پایان رسید

نظرات