کارگاه اصول و فنون مذاکره


کارگاه اصول و فنون مذاکره

مدرس : امیر حسین مظاهری سیف

مخاطب: مدیران،صاحبان کسب و کار و تمام افرادی که می خواهند  همیشه در جلسات و مذاکرات پیروز باشند.

مکان: موسسه روزنه نگاه امروز

تاریخ کارگاه:17 دی

مدت کارگاه: 8ساعت( 9 صبح الی 17)

مبلغ کارگاه:  230/000 تومان برای (8ساعت آموزش،پذیرای و نهار)

دوستانی که تاپایان روز سه شنبه 14 دی ماه از طریق سایت ثبت نام خود را انجام دهند از 30/000 تومان تخفیف برخوردار می شوند.

همین الان  ثبت نام کنید

 

 

کارگاه اصول و فنون مذاکره

 

مذاکره چیست؟

چرا نحوه صحبت کردن اینقدر مهم است؟

تعاریف مختلفی برای مذاکره ارائه شده که هر کدام قسمت های مختلفی از آن را مورد تاکید قرار داده‌اند. مذاکره در تعریف امروزی به فرآیندی گفت‌وگو محور اطلاق می‌شود که روی یک موضوع مشخص به منظور حل یک اختلاف یا رسیدن به منافع مشترک بین دو یا چند نفر یا گروه انجام می‌پذیرد، به شرط آن که بتواند رضايت هر دو طرف را برآورده سازد.

یشتر مردم از اهمیت مذاكره در زندگی اطلاع دارند، زیرا زمان زیادی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاكره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاكره همراه است.

این که چطور صحبت خوب کنیم، فن بیان خوبی داشته باشیم و اصلاً کلام ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کنیم و به بهترین نحو صحبت کنیم، موضوع بسیار مهمی است که هر فردی (به خصوص سخنرانان) باید به آن توجه کنند.

بیشتر افراد در موقعیت های اجتماعی در ابتدا احساس آشفتگی ، خجالت و غریبی می کنند. در وضعیتی که شما احساس می کنید راجع به موضوع مورد بحث چیزی نمی دانید باید با حرفی سکوت و سردی بین خود و نفر مقابل را بشکنید و بحث را شروع کنید. در این حالت چه می کنید ؟!

 

کلامتان شما را به دیگران معرفی می کند

جذاب باشید!

طوری صحبت کنید که همه عاشقتان بشوند!

 

شما چطور صحبت می‌کنید؟ تند تند، یا شمرده‌شمرده ؟ می‌دانستید چگونگی صحبت کردن شما می‌تواند نماینده شخصیت و نوع تفکرتان باشد؟ آیا به تفاوت‌ها و الگوهای گفتاری زنان و مردان توجه کرده‌اید؟ یا به‌طور کلی آیا قبول دارید شخصیت هر آدمی از طریق کلامش خودش را بهتر و بیشتر نشان می‌دهد؟

همان اندازه که سریع صحبت کردن ارتباط با دیگران را مختل می‌کند، به همان نسبت، کٌند صحبت کردن هم مناسب نیست. تاکید بر یکسری از کلمات به آن اندازه‌ای می‌تواند بر نوع کلام ما تاثیرگذار باشد که تکرار یک کلمه یا صدای بسیار آهسته، بنابراین برای آنکه هر آنچه بیان می‌کنیم به درستی از سوی مخاطب ما دریافت و درک شود، باید تناسبی را میان شیوه صحبت‌کردن، حرکت‌های بدنی و نوع کلمه‌های خود برقرار کنیم.

هر واژه، کلمه یا جمله‌ای که در صحبت کردن به‌کار می‌گیریم، در معرفی ما به دیگران و برداشت آنها از شخصیت و رفتارمان موثر است. در حقیقت با نوع کلام خود می‌توانیم دیگران را جذب کلام و در پی آن جذب شخصیت‌مان کنیم یا برعکس اطرافیان را از خود دور کنیم.

 

کارگاه اصول و فنون مذاکره

مدرس : امیر حسین مظاهری سیف

مخاطب: مدیران،صاحبان کسب و کار و تمام افرادی که می خواهند  همیشه در جلسات و مذاکرات پیروز باشند.

مکان: موسسه روزنه نگاه امروز

تاریخ کارگاه:17 دی

مدت کارگاه: 8ساعت( 9 صبح الی 17)

مبلغ کارگاه:  230/000 تومان  برای (8ساعت آموزش،پذیرای و نهار)

دوستانی که تاپایان روز سه شنبه 14 دی ماه از طریق سایت ثبت نام خود را انجام دهند از 30/000 تومان تخفیف برخوردار می شوند.

همین الان  ثبت نام کنید

 

 قسمتی از  فایلهای صوتی همایش را در کانال روزنه نگاه دانلود کنید.: RozaneNegah@

 

امیرحسین مظاهری کیست؟

کارآفرین برتر کشور

عضو تیم مذاکره در هیأت های تجاری

استاد دانشگاه و خالق کتاب رقص عقابها می باشد.

امیرحسین مظاهری، مشاور خلاق کسب و کار با تخصص برنامه ریزی ،طراحی، پرورش ایده و پویایی کسب و کار است. او با تجربه ای عمیق و با اندوخته ای غنی از دانش کسب و کار و تجارت ، نامی آشنا و مؤثر در بازار حرفه ای وپیچیده ی امروز ایران است. او راوی داستانهای به یادماندنی برندهای تیزهوشی است که به راز قدرت ارتباطات در راهبری اهداف خود پی برده اند. برندهایی چون مهرام، بهروز، پدرخوب ، فرش عظیم زاده ، زرماکارون و بزرگان کسب و کار ایران ، از قهرمانان داستان های او هستند.

 

سرفصل های کارگاه اصول و فنون مذاکره:

  • چرایی مذاکره
  • ریشه مشکلات ارتباطی بین افراد
  • 6 تعریف ناگفته در مذاکره (منظور . برداشت . ارتباط . گفت . گفت و گو . ارتباط موثر)
  • 3 ابزار مذاکره حرفه ای (گفتار . نوشتار . حرکت)
  • آنچه در مذاکره باید انتقال پیدا کند
  • گام های قبل از مذاکره (هدف . اولویت . خط . منافع طرف مقابل . نقطه تلاقی . منافع مشروط . راه حل های متعدد . طراحی مذاکره)
  • خطوط مذاکره
  • محدوده قابل مذاکره
  • عوامل ایجاد قدرت در مذاکره
  • 3 عنصر اقناع مخاطب (جذابیت . اعتبار . منطق)
  • چگونه معتبر شویم؟
  • چگونه جذاب باشیم؟
  • بزرگترین اشتباه در ایجاد جذابیت
  • کشف منطق دیگران در متقاعد سازی
  • چگونه شنیدن
  • چگونه فرمان ذهن دیگران را به دست بگیریم؟
  • قوانین جنسیتی مذاکره
  • پرستیژ چیست؟
  • اثر تشریفات در مذاکره
  • تشریفات ساده و کاربردی چگونه است؟
  • بایستگی های یک مذاکره کننده حرفه ای
  • مغناطیس انسانی
  • شبکه سازی در مذاکرات و آثار درآمدی آن
  • دام های مذاکره
  • چگونه مخاطب را تخلیه اطلاعاتی کنیم؟
  • چگونه ابراز وجود کنیم؟ چگونه از ابراز وجودمان لذت ببریم؟
  • مذاکره با افراد زبان نفهم
  • نقش EQ در مذاکره ی موفق

 

 

 

فن بیان خوب با چرب زبانی فرق دارد!

افراد باید به شیوه‌ای سخن بگویند که تاثیرگذار و محترمانه باشد، اما فراموش نکنیم که نوع صحبت کردن به خانواده، فرهنگ و چگونگی تربیت افراد بازمی‌گردد و به عواملی از این دست وابسته است. به بیان دیگر اینکه کودک در چه فرهنگی رشد می‌کند و پدر و مادر در تربیت او از چه واژه‌ها یا لحنی استفاده می‌کنند، همگی بخشی از دایره لغات او را می‌سازند تا در آینده و زمانی‌که وارد جامعه شد، آنها را در طرز صحبت ‌کردنش به‌کار بگیرد. البته نقش آموزش‌ از طریق رسانه‌های جمعی، اجتماع و به‌ط‌ور کلی هر محیطی که فرد در آن حضور دارد (مانند مدرسه) را نباید نادیده گرفت، اما نقش خانواده نقشی کلیدی‌تر و مهمتر است. درنظر داشته باشید برمبنای نوع صحبت کردنتان، خیلی وقت‌ها مورد قضاوت قرار می‌گیرید. پس بهتر است در این زمینه تمرین کنید تا بتوانید بهتر حرف بزنید. البته این به معنای این نیست که دیگران را گول بزنید. شما باید صادقانه با دیگران روبه‌رو شوید. اما اگر خودتان می‌دانید که طرز صحبت کردنتان مناسب نیست، بهتر است کمی روی آن کار کنید تا بتوانید ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید.

 حرف بزنید و پول دربیاورید!

پیتر دراکر اندیشمند و صاحبنظر بزرگ آمریکایی در عرصه مدیریت معتقد است ، هنر متقاعد کردن راز موفقیت انسانها و یا شرکتهای تجاری موفق است.امروزه بسیاری از شرکتها جهت برنده شدن در مناقصات و مزایده ها در عرصه تجارت ، از متخصصین زبده در امر مذاکرات تجاری بهره می گیرند. هر فردی که در زمینه های تجاری فعالیت می کند . خواه نا خواه در شرایطی قرار می گیرد که باید برای متقاعد کردن طرف مقابل یا ترغیب او به خرید، مذاکره کند . در زمینه های تولیدی ، خدماتی و مالی نیز همین وضع صدق می کند.

مذاکره کننده باید دارای صفات ، توانایی ها و هنرهایی باشد تا بتواند ارتباطات لازم بین دو طرف معامله را برای رسیدن به هدف معین یا منافع مشترکی که طرفین خواهان آن هستند . برقرار کند . بنابراین ، مذاکره در معاملات  مفهومی فراتر از یک واژه است و در حقیقت فرآیند، جریان یا برنامه ای است که خرید و فروش را همزمان به نتیجه برساند . مسئولان بازاریابی شرکت ها باید با فنون و روش های جدید ایجاد ارتباط با مردم. رقبا ، خریداران ، و فروشندگان آشنا باشند . در این مذاکرات آنچه مهم است . انجام صحیح فرآیند مذاکره به کمک ارسال صحیح علائم و پیام ها ، درک صحیح شرایط خود و شرایط طرف مقابل و بالاخره دریافت پیام از طرف مقابل ونشان دادن واکنش مناسب نسبت به آن است .

 

 

 

مذاکره چیست؟

چرا نحوه صحبت کردن اینقدر مهم است؟

تعاریف مختلفی برای مذاکره ارائه شده که هر کدام قسمت های مختلفی از آن را مورد تاکید قرار داده‌اندمذاکره در تعریف امروزی به فرآیندی گفت‌وگو محور اطلاق می‌شود که روی یک موضوع مشخص به منظور حل یک اختلاف یا رسیدن به منافع مشترک بین دو یا چند نفر یا گروه انجام می‌پذیرد، به شرط آن که بتواند رضايت هر دو طرف را برآورده سازد.

یشتر مردم از اهمیت مذاكره در زندگی اطلاع دارند، زیرا زمان زیادی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاكره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاكره همراه است.

این که چطور صحبت خوب کنیم، فن بیان خوبی داشته باشیم و اصلاً کلام ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کنیم و به بهترین نحو صحبت کنیم، موضوع بسیار مهمی است که هر فردی (به خصوص سخنرانان) باید به آن توجه کنند.

بیشتر افراد در موقعیت های اجتماعی در ابتدا احساس آشفتگی ، خجالت و غریبی می کننددر وضعیتی که شما احساس می کنید راجع به موضوع مورد بحث چیزی نمی دانید باید با حرفی سکوت و سردی بین خود و نفر مقابل را بشکنید و بحث را شروع کنید. در این حالت چه می کنید ؟!

 

 

کلامتان شما را به دیگران معرفی می کند

 

 قسمتی از  فایلهای صوتی همایش را در کانال روزنه نگاه دانلود کنید.: RozaneNegah@

 

 

کارگاه اصول و فنون مذاکره

مدرس : امیر حسین مظاهری سیف

مخاطب: مدیران،صاحبان کسب و کار و تمام افرادی که می خواهند  همیشه در جلسات و مذاکرات پیروز باشند.

مکان: موسسه روزنه نگاه امروز

تاریخ کارگاه:17 دی

مدت کارگاه: 8ساعت( 9 صبح الی 17)

مبلغ کارگاه:  230/000 تومان برای(8ساعت آموزش،پذیرای و نهار)

دوستانی که تاپایان روز سه شنبه 14 دی ماه از طریق سایت ثبت نام خود را انجام دهند از 30/000 تومان تخفیف برخوردار می شوند.

همین الان  ثبت نام کنید

 

سرفصل های کارگاه اصول و فنون مذاکره:

  • چرایی مذاکره
  • ریشه مشکلات ارتباطی بین افراد
  • تعریف ناگفته در مذاکره (منظور . برداشت . ارتباط . گفت . گفت و گو . ارتباط موثر)
  • ابزار مذاکره حرفه ای (گفتار . نوشتار . حرکت)
  • آنچه در مذاکره باید انتقال پیدا کند
  • گام های قبل از مذاکره (هدف . اولویت . خط . منافع طرف مقابل . نقطه تلاقی . منافع مشروط . راه حل های متعدد . طراحی مذاکره)
  • خطوط مذاکره
  • محدوده قابل مذاکره
  • عوامل ایجاد قدرت در مذاکره
  • عنصر اقناع مخاطب (جذابیت . اعتبار . منطق)
  • چگونه معتبر شویم؟
  • چگونه جذاب باشیم؟
  • بزرگترین اشتباه در ایجاد جذابیت
  • کشف منطق دیگران در متقاعد سازی
  • چگونه شنیدن
  • چگونه فرمان ذهن دیگران را به دست بگیریم؟
  • قوانین جنسیتی مذاکره
  • پرستیژ چیست؟
  • اثر تشریفات در مذاکره
  • تشریفات ساده و کاربردی چگونه است؟
  • بایستگی های یک مذاکره کننده حرفه ای
  • مغناطیس انسانی
  • شبکه سازی در مذاکرات و آثار درآمدی آن
  • دام های مذاکره
  • چگونه مخاطب را تخلیه اطلاعاتی کنیم؟
  • چگونه ابراز وجود کنیم؟ چگونه از ابراز وجودمان لذت ببریم؟
  • مذاکره با افراد زبان نفهم
  • نقش EQ در مذاکره ی موفق

 

 

 


زمان شرکت در این دوره به پایان رسید

نظرات